Alla inlägg under december 2007

Av sanna - 25 december 2007 10:27


Juldagen, kvällen när man ska va snygg och gå till hotellet, samma visa varje år och jag har lika tråkigt på hotellet varenda gång... Det var en vis person som sa en gång att man får det inte roligare än vad man gör sig, men de går fan inte ens med ansträngning att ha kul på hotellet! Så i ren protest så gick vi emot strömmen och gick till harrys och hade skit kul :D


Jag började eller kanske slutade är ett bättre ord mitt nattskift som personlig assistent klockan sju på morrronen och gick hem och sov...en tjej behöver ju sin skönhetssömn eller?

Sov i några timmar och åkte sen på middag hos min moster och åkte sen hem och sov lite till. Vaknade och började göra mig iordning och sen kom Steffie och Aurel hit...

efter en stund kom Angelica, Jennifer och Emelie hit också! As kul coh träffa Emelie, har inte träffat henne på as länge...sen kom Anna och hennes pojkvän Cam från England hit en sväng!

Vi satt här och hade förfest innan förfesten...vi kollade i steffies fotoalbum som hon har gjort med kort från 07! Och så hade vi a walk down memory lane...


Lollo och co. satt ju hemma hos Lollo och till slut efter lite segande så gick vi dit och ärade dom med vårat underbara sällskap...vi spelade julklappsspelet, vilket resulterade i att jag och Emmi bytte julklappar och märkte att vi hade köpt samma sak...ÖLSPELET!  :)

Sen efter mycke tårar, då steffie skulle lämna oss dan efter och Anna åka på världens holiday och sen tillbaka till Växjö så kom vi tillslut till harrys...väldigt mycke folk där och de va kul! Märkte till min fasa när jag skulle gå hem att jag inte hade nån nyckel kvar i min ficka, den låg numera nånstans på harrys golv...gick runt där och leta på golvet, men det var ju som att leta efter en nål i en höstack! Gick hem och våldsgästa Ian istället och kom på att mina päron har extra nyckel, gick dit och hämta den och gick sen hem och däcka i sängen... 


GOD JUL!!!!

Av sanna - 20 december 2007 14:08


Vaknade hos Philip och va tokbakis...hade världens huvudvärk! Vi mötte upp Steffie och så gick vi käka pizza...gick runt och fönstershoppa lite och sen gick vi till centralen och tog bussen hem!


På vägen hem från bussen träffa jag Angelica, Alva ville inte riktigt följa med hem så hon fick följa med mig hem till mina föräldrar istället och klä våran julgran! Först var hon lite skeptisk men när hon fick syn på våran miniatyrtomte i plast, men skägg och dräkt så var det okej!


Sen gick jag hem till Angelica och satt och tjöta och umgicks lite, sen gick jag hem och Anna kom hit en sväng och sen var det dags för sängen...


Av sanna - 19 december 2007 13:39



Jobbade hela helgen så för att inte få abstinens för att man inte träffat tillräckligt med folk så bestämde vi oss för att dricka lite öl och fira den kommande ledigheten! Detta blev ju skitbra tänkte jag och ställde mej och gjorde mig iordning, sen kom Steffie, Aurel och Philip, sen kom det inga fler! Alla banga så då åkte vi till gbg istället...


Vi åkte hem till Philip och det var ett hem utan dess like!

 



















 

Tok fräscht...kändes som man va i ett enormt hus fast de va en lägenhet! Vi satt iallafall där och tjöta och drack lite, sen gick vi till Gossip. Gossip stängde vid ett redan så vi drog vidare till Rockbaren...där hade jag skit kul!

Nattmat är ju ett måste när man har vart ute i gbg så jag och Philip begav oss till Burger King där vi träffa på en hel parade med Brats...höll på och dö av skratt! Alla såg i princip likadana ut, likadana kläder och samma frisyrer...hmmm om man nu kan kalla "backslick" en frisyr! 

På vägen hem från Burger King så trodde jag att det var sjukt långt hem, jag har inget lokalsinne what so ever, så jag drog tag i en taxichafför. 70kr skulle vi betala från avenyn till korsvägen...När vi skulle vänta på att bilen skulle bli framkörd övertala Philip mig om att det inte var så långt, så vi började gå. Rätt som det var kom det mågon springande bakom oss...vilket var taxichaffisen...ASARG!!! så vi gav honom tjugi spänn och fortsatte gå...hahahaha



Av sanna - 10 december 2007 09:28


Har inte skrivit här på hur länge som helst, har haft sååå mycket och göra...viktig jag låter va!? :p


Skolan går bra, stressigt men det blir nog bättre snart när vi ska börja inriktningar och sådär...annars är allt toppen! eller ja, så gott som iallafall!

Har för första gången i mitt liv släppt kollen på min ekonomi vilket inte är nån höjdare, but youre only young once? hmm...?

Har tagit de lite lugnt nu dom sista två veckorna, vilket är resultatet av en hård drinkblandarkväll hos emmi som sluta med en stukad fot och en styck krycka...hahaha uttrycket full som ett ägg har väl aldrig vart mer passande!? men de va faktiskt inte mitt fel...de va ju nån som hade spillt i trappan!? hahaha


Försöker tänka efter va man skriva om för roligt som man har gjort det senaste, men kommer inte på nåt...betyder det att jag itne har gjort nåt rolgit? hoppas inte de, de skulle ju betyda att jag är patetisk...och de vet vi ju allihop att jag aldrig är! :p  

För övrigt måste jag bara slå ett slag för mina underbara vänner som är nyblivna medlemmar i kinnakickers...hahahaha väldigt underhållande att vissa startar upp ett sånt himlans liv över nåra bilder! ironin i den här kommunen verkar vara non existing...

               

Nä, nu är de nog dags att sätta igång och plugga så jag klarar min tenta på fredag...dessa jävla papper...jag drunknar i papper...


simma lugnt...


   

  

                                             

Ovido - Quiz & Flashcards